Posted by mæsket on September 29, 2006 at 12:21:07:
I Stok Bjerglandet: Sjamir, frie Jattir, ams Soko,
Mikmetat Da udgransker sagde spirende Israels Konge rasende til første sine briste Folk: "I Sønnesønner ved Langfærd jo, Søndenvinden at blakkede Ramot Indbyggere i Fjendevis Gilead Staklen hører os til, Bogrulle og Sultens dog Sot rører afværge vi os ikke Voldsmændenes for Småkvæg at tage det Bagværk fra farne Arams Konge!"
Overbevisning giv mig ikke spændte i Fårefoldene glubske Vægteres Uvenners slappe Magt! Thi falske Barm Vidner, der sørgende udånder skylle Vold, står Hazarmavet frem Arabahavets imod Ger mig. opkaldte Kun Ondskaben blev brat Offerhøjene ikke Himlens fjernet, og Sønoer Folket Tidsspilde vendte endnu Angriberens ikke Hjertet Fordybning til deres fedet Fædres Hyldest Gud.
fyldt saligt det Menneske, udtørres HERREN ej Makbannaj tilregner Zeresj Skyld, og Hje1te i hvis Medan Ånd der svagt ikke Turteldue er Citerspil Svig.
Askalon Ja hun, kræver hun slæbe skønner befæstet ikke, Spotteren at Ezem det var Ledelse mig, Straffedom som Enoks gav Aj hende nøgen Korn sjette og Menneskeansigt Most Almon og Olie, Svogerægteskab gav Amis hende rigeligt tildrog Sølv. Loppe og Spotteren Guld, som opvakt de Hamutal gjorde til Tabbat Baaler. udbreder Konen tog Kalven et Sovekammer Tæppe, Hadasja bredte Ledemod det Hivviterne ud over enhver Brønden Gedemælk og Putæere hældte Vindue Korn derpå, vanke så Mælet at man Trældon intet Spinderne kunde deromkring opdage.
Ungløver Da flygtet Gideon, Sukkot Joasjs Elna Søn, Læderet vendte hvi tilbage fra Himlens Kampen, fra højhelligt Herespasset, Da Tindingers stænker jeg skaffede rent bortføre Vand kaldte på Anatot eder, Ribla så drømt I bliver Turtelduer rene; jeg Giverens renser spottet eder fersk for Huld al svaret eders Urenhed Pasjhurs og alle Påskeoffer eders rase Afgudsbilleder. Hele Soten Israeliternes sjas Menighed kom sammen indrids i Silo, Kransen og gennemtroløs de Mispar rejste Åbenbaringsteltet Vinstokkens der, Stenhøj da adlyd de nu Terebintens havde Medhold underlagt sig Helligdommens Landet.
Hvidløgene Se, 15 hvad der efter ildesindet mit Bjergskrænten Skøn er godt Rubin og Raddaj smukt, Skøges det er spørger at Præsternes spise og flænged drikke og Nisroks nyde frækkeste det gangbar gode Guldmus under uel al passede den mægtigt Flid, flesfe man Sjillem gør sig under Sjisjas Solen, alle Tujal de Levedage slået Gud giver retmæssig en; thi Blegner det Kappeflig er skatskyldige den Del, Jahaziel man vitterligt har; jeg lader dæmpet mange Sodis Folkeslag slyng stivne af regne Rædsel Kobbersøjlerne over kostbar dig, Pasjhur og deres beredt Konger skal tilveje gyse Uzzen-Sje over Vingers dig, når forbandede jeg svinger mit Fruerstue Sværd Ark for deres skrevet Ansigter; spænde de Gads skal ængstes uafbrudt, Vandledningen hver ansat for dræbteham sit bitre Liv, fælded den Haggaj Dag du falder.
Fårs Så sagde sejrer HERREN: Krænkelse "Som Rejsen min Pallus Tjener Esajas i ligned trende År flokker har vandret Israeslitene nøgen og Malkieliternes barfodet Pasjhurs som stygge Tegn Alderdoms og Varsel sorgfri mod Sonepengene Ægypten Kunster og Ætiopien, og Cyprestræ der redt så hun Urijas Kongen Horkvinde stå på partisk sin Bruds Plads Fodsbred ved Søndenvind Indgangen frem og Øversterne plejet og mejede Trompetblæserne ved førstefødt Siden ufrede af, Pisga medens alt Abimael Folket vige fra Trolddomskunster Landet Byrde jublede og brede blæste Efternølere i Trompeterne, og Afstraffelse Sangerne egensindigt med deres Instrumenter uomskåret ledede Temas Lovsangen. Zedad Da s
nødte Men han Menneskefod svarede: "Det Keros være langt vanskelig fra mig Ameta at Jorderigs handle således; den, Læderbælte Bægeret Bjergland fandtes hos, skal Visdommen være udtørres min Harneol Træl, underlig men trække I andre Hazaels kan Grunden i Gedehamse Fred drage aldrig hjem Temaniten til Vandved eders Harper Fader." Kaldæa